Pidurite kontroll ja remont
Pidurisüsteem on ilmselgelt üks sõiduki olulisemaid ohutusfunktsioone – Pidurid on auto puhul elutähtsad!
Auto pidurisüsteem on üsna pikaealine ning enamasti on vaja vahetada vaid teatud komponente. Pidurisüsteemi toimimisviisi tõttu – piduriklots haardub metallketta külge – on hulk komponente, mis võivad aja jooksul kuluda. Selle tulemusel tuleb piduriklotse, pidurikettaid ja pidurivedelikku aeg-ajalt vahetada.
Sõiduohutussüsteemide (ABS/ASR, ESP®) diagnostika ja remont
Bosch on autotööstuse elektrooniliste süsteemide juhtivaid arendajaid ja tootjaid. Meie kasutame oma töökojas Bosch testimisseadmeid ja Bosch ESI[tronic] 2.0 tarkvara. Seega on kasutada kogu vajalik informatsioon ja olulised testimisseadmed. Nii oleme täielikult varustatud, et hooldada põhjalikult teie auto ohutussüsteeme ja viia läbi vajalikud parandustööd süsteemidele ABS, ASR või ESP®.
Vaata täpsemalt, mis seadmeid kasutame siit.
Elektrooniline stabiilsuskontroll (ESP®)
ESP väldib võimalikku libisemist, kui sõiduk väljub kontrolli alt, näiteks suurel kiirusel kurvi võttes. Süsteem rakendab pidurit või mootori juhtimissüsteemi, et lõpetada kontrollimatu liikumine.
Veojõukontroll (TCS)
TCS reguleerib pöördemomenti, et rattad ei hakkaks paigaltvõttes või kiirendades tühjalt ringi käima. See parandab mitte ainult stabiilsust, vaid ka juhitavust.
Blokeerumisvastane pidurisüsteem (ABS)
Kui tugeva pidurdamise ajal rattad lukustuvad, ei ole auto enam juhitav. ABS-tehnoloogia vähendab automaatselt pidurite survet nii, et ükski ratas ei lukustu ja neid on võimalik juhtida.
Märgid pidurisüsteemi probleemidest
Piduriprobleemid ei anna endast selgelt märku, kuid on siiski mõned märgid, mida tasub tähele panna:
- Näidikupaneelil süttib piduri hoiatustuli.
- Pehmustunne jala all või tunne, et pidur ei reageeri vajutamisele. See võib anda märku sellest, et pidurivedeliku seisukorda ja efektiivsust tuleb kontrollida.
- Krigin võib anda märku piduriklotside tugevast kulumisest, mistõttu tuleb need välja vahetada.
- Vinguv heli piduritest annab tihtipeale märku sellest, et pidur ei vabane ning piduriklotse tuleks lähemalt uurida.
- Piduri rakendamisel tekkiv laperdustunne või sõiduki kaldumine ühele poole.
- Liiga kõrgele liikuv käsipidur (seisupidur).
Kui tekib mõni neist nähtustest või te pole kindel, milline on teie pidurite seisukord, on üldiselt soovitatav lasta spetsialistidel pidurid üle vaadata.